#SquadRumahTingkatLapan

Salam! Hi everyone! Long time no see hihihi last updated when I was in semester 5 and now Diploma is over!!! Yeyyyyyyy*big applause* Today post is about #squadrumahtingkatlapan which is my housemates! As i promised to them, I'll make appreciation post for each one of them huhukk :p Alamak segan la pulak hahaha but more to takut jugak ==' So let's start.

((Kak Syaza))

Yes this is kak syaza! Kakak kepada kakak dalam rumah sewa ni. For me, she is like information counter hahahahahaha sebab apa? Sebab.. Cuba korang tanye je pape soalan dekat dia, in shaa Allah dia akan jawab dengan tepat dan muktamad. Kalau dia taktau pun, dia akan senyapsenyap search dekat google then tetiba dia bagi jawapan. Sumpah terkejut! Sebab expect dah tutup cite la kan tetibe dia bagi jawapan walaupun 3 jam dia scroll google tu. She loves to cook and I love to eat hahahaha nampak tak serasi tu? She likes to learn and try new dishes nyumnyumnyum :p Akak ni kadangkadang kalut jugak but I had learnt a lot of things from her. > Kak, you taught me a lot sepanjang kita duduk samasama. You taught me how to differentiate and  value man. And akak jugak salah seorang pemegang rahsia ili :) Thanks for been my active listener even akak tengah busy main candy crush, chat dengan........... tapi akak still layan n bagi pendapat akak. I really appreciate it. I'll miss our gossip time, cakap pasal orang ni la tu la and nanti sape nak dengar pasal ili dengan dia *youknowhim* Nanti sape nak main  jerit2 lagi sobsobsob ;'( Rindu nak kacau akak, tarik kaki la, usik telinga la. And one more thing! Nanti sape nak tolong beli kambing pukul 3 pagi huhuhu Thanks kak for helping me a lot, Sorry kalau ili banyak menyusahkan akak, suruh ni suruh tu. Sorry sebab selalu kedekut makanan hihihi. Sorry sebab kacau akak hmm buat bising ke. Sorry kalau banyak menyibuk. Sorry sebab kadang2 buat taktau ape yang akak cakap hmm. My pray that you'll always be happy as always. May Allah showers you with happiness and successful. Nanti ada masa ili datang kl kita lepak eh? Good luck :D<

((Mira))


Now is about Mira. A person who stick with me since semester 1 until semester 6 sampailah ayah dia dah rapat dengan ayah aku huhuhu. You help me a lot too mira :) You build my confident, kau bagi katakata semangat bila aku down even kadangkadang ayat kau tu tak logik langsung hahahaha! Nanti rindu nak tanye kau "mira yang ni okay?" "kau nak order ape, aku nak pegi pasar ni" "kau dengan shidi macam mane?" "kau okay tak?" Sobsobsob ;'( Of course I'll miss our merepek karok! Lepasni takda orang dah nak merapu bila nyanyi hmm. Lepasni sape nak usik aku dengan ex aku lagi "kalau kau tak ambik, kau sayang.........". Rindu nak tido sekatil, pastu tanye "kau nak tido belah mana?" Yea! Aku akan rindu kau punya reaction nampak lipas, macam mane kau jerit, macam mane kau geli hahahaha And yea! Aku akan rindu time kau gayut dengan shidi > Mira, sorry sebab banyak buat kau terasa selama ni. I know you hurt but this is me. Aku tak pandai nak tipu kalau aku tak suka apeape. Since I know and meet you, I know you'll be my bestfriend even kita ada angin naik turun. Takpa, tulah namanye lumrah. Kalau takda semua tu kita taktau perangai masing2 macam mana kan? Masa dekat kolej, kau banyak tolong aku. Sorry sebab banyak menyusahkan kau. Aku sikit pun takda dendam dengan kau even you had disturbed my privacy. I hope our friendship last long. Do come visit me at lipis okay? Call me alright.... Do take care of yourself and kuatkan semangat parents kau semula. Kalau jodoh kita kuat, jumpa time degree dekat um okay :)<

((Alia))

A person who laughing like crazy and evil *icanimagineithahahahahahahaha* Kteorang ni nama je satu course tapi mana tegur sangat but it turns too very close when we lived together. First time kenal alia ni, banyak jugak lah mengumpat pasal dia dengan kak syaza and mira hahaha sorry alia :'D Aku ingat lagi masa class dekat audi masa first year, kita pandang each other then senyum to each other, sebenarnye time tu kteorang tengah cakap pasal kau hahahahah dengan mata sepet engkau entah pandang aku ke tidak, dengan muka garang nak mampus, selalu on call dengan mama kau. Then bila dapat tau kau akan jadi one of my housemate, i was like "haa alia?' "alia mana?" "oh yang mata sepet muka garang uh" "perghh aku taknak weh dgn dia" On the first day we stayed together, you say "hi ili" Time tuh perangai baik lagi, malu2 kucing lagi hahaha Aku ingat lagi masa kau lepas masak aku cakap "dinding ni kene lap nanti kotor, lipas datang la ape la" Sampai kau bgtau akak yang kau takut aku marah kalau tak lap lepas masak hahaha :D Then day by day we knowing each other, maka keluarlah perangai masing2. Aku keluar perangai aku, kau tunjuk perangai kau. Baru aku tau kau gelak macam mane, jerit macam mane *yangnitaklehbla* >Alia, one thing you make me realized was sedar diri which is belanja ikut kemampuan. Kalau takda kau, mungkin aku taktau kot ape motif berjimat. I love your cooking! Nanti rindu nak tengok kau lari2 sambil masak sambil tak.................. *youknowit*, menjerit dekat dapur, panggil orang tu panggil sape2 la, nanti rindu nak tengok kau gayut dengan mama kau hmm I'll miss everything! Including kau punya lawak yang tak masuk akal tapi gelak sampai cramp kepala otak hahahahaha. Will miss you time study. Kau punya kusyuk belajar sampai bunyi lalat pun tak boleh. I have a lot of things nak share but enough ok? *tears dropped* Aku tau aku banyak buat kau terasa, kadang2 aku tarik muka hmm aku tarik muka bukan sebab ape tapi sebab memang aku tak suka. Aku kalau tak suka memang tak boleh nak control sorry ;( Sorry banyak menyusahkan and sorry for everything :( :) I hope and pray everything you do bring the happiness and successful for you. Aku doakan kau dipermudahkan perjalanan hidup kau untuk bantu family kau. Wish you all the best :* I love youuuuu<

((Kyra))

Hi my shopping partner! Huhuhu sape nak shopping dengan aku lepas ni? Sobsobsob ;'( The best person when you ask her to go somewhere "weh jom pegi ts" "weh jom pegi nu esok" "weh nanti kita pegi sunway putra mall nak?' "weh this week tengok wayang nak?" Hmmmm dekat lipis semua mende tu takda...And I wish you were here to accompany me. Tak puas nak kenal kau even sebelum duduk serumah pun kita memang dah kenal, "kyra, ili.........." "ili, kyra......" Masa tu baik je panggil2 nama hahaha Now, bila dah duduk serumah alahaiii rasa nak bagi kaki je hmm We have same taste and not to forget same crush *I* hahahahaha And you also love to take my phone for selfie which sometimes i felt annoyed because full with your photo. But sokay, i'm okay actually. You love to borrow my shawl and lepas ni takda dah orang nak cakap "ili pinjam shawl kau warnaaaa.........." ;'( We also share gossip about our ex which is we have same situation too, don't think about him anymore ok? Be strong like me :) >Kyra, I have nothing to say about you but thanks for be with me when I'm down, thanks for be my listener when I unsatisfied with people, thanks for follow me around when shopping, thanks for be my eating partner and thanks for teaching me how to eat a lot. And not forget sorry for be annoyed to you, sorry banyak menyusahkan pinjam tu pinjam ni, sorry sebab selalu sakitkan hati kau, sorry sebab keras kepala asyik nak dengar cakap aku je. Don't forget to tweet okay? Update yourself there. I really hope that we can meet again one fine day, going to shop and laughing together hmm missing those things. Take care of yourself, rajin2 la ke dapur eh. Do come and visit me here okay?<

((Tasya))

Hi tasya manshahar is here! Eh no no this is tasya nizam! Not a singer but a student. Hey, I'm so glad that you be my friend because I never met someone like you. Seseorang yang bila disentuh menjerit dia perghhh hahaha and i will miss that jerit! Someone yang suka push orang buat sesuatu sampai dia dapat apa yang dia nak. A secretive person! Bila tanye "tasye kau nak pegi mana?" Diam membisu krik krik krik Someone who love love love super duper to eat even 20 minutes ago dah makan, bila orang lain ajak makan, dia akan makan lagi. Power ar kau!Bak sini sikit daging n lemak tu, teringin gak aku nak jadi berisi sikit hmm sikit jela >Tasya, I really want to meet you and have a chat with you. I will miss your horse laugh, bersin, batuk, terkejut beruk, menjerit and semua2 la :'( Even kita tak banyak gossip or borak but we use to talk to each other when there is free time. Kau ada dekat kl nantikan? Don't worry, kalau aku rajin, aku naik kl ok? Boleh lepak sesama. Kau buat aku nangis time balik haritu dalam lrt pulak tu hmm sobsobsob, now taknak post panjang2 pasal kau, sedih sebab kau mengundang semua tu. Rindu nak dengar soalan mengarut kau pasal dia *tolonglahtau* Kau punya soalan kalah wartawan wehhh. Take care okay?! Rajin2 lah makan ubat kalau dah sakit tu. Kalau taknak makan ubat jangan sakit okay? And sorry sebab tak layan kau dengan betul, kadang2 tarik muka dengan kau, jawab soalan nak taknak je. Aku tau kau ada terasa dengan aku, but deeply from the bottom of my heart aku memang tak sengaja. Perangai aku memang macam ni weh :( People said, when you want to know someone more, know their bad and weakness behavior first. Sorry banyak menyusahkan suruh tu suruh ni, sorry kalau ada terkasar, tersepak, tercubit, terlempang. Sorry sangat2 *sambil dengar lagu tuhan jagakan dia* Makan sambal hitam tu habiskan cepat sebab kalau dah habis mesti kau cari aku kan?

((Ida, in that circle))

Idaaaaaaa! Aku langsung takda gambar dengan kau!!! Macam mane la boleh jadi gini ;'( >Ida, thanks for coming in my life (: Kau ajar aku jangan malas cari ilmu, which i need to know something about the world. Jangan bersosial tapi taktau apeape pasal dunia luar. Rindu nak dengar kau pasang lagu lama2, your laughing, jalan sama2 pegi pasar. Ohh i miss that so much. Ida do take care of yourself! Jangan nak gentel2 rambut dah hahahahaha rindu nak merepek dengan kau. Cakap pasal selena gomez pernah datang rumah ke tak, jiran sebelah rumah la hmm nanti sape nak cakap pasal artis omputih dengan aku? Sape yang nak update story dekat aku. Alahaiii, ada rezeki kita jumpa time degree ok? Kahwin jangan lupa jemput alright? Sorry pasal kau short post je, even pendek post ni tapi kita punya memory tetap berpanjangan :D 

((Suri))


Suriramram :* A person who love to hear my gossip as many as I can tell her! Wehhh rindunya nak borak dengan kau! Rindu nak dengar kau cite pasal kpop! Update pasal kpop la hmm :( She totally likes to try new things which kadang2 aku pun terikut. Good2 kau ajar aku bende yang betul. I could not describe anything about you beb! You always with me!  Banyak sangat kau berkorban sampai aku rasa macam "jahat sangat ke aku sampai tak reti balas jasa orang" ;( *tearsdropped* >Suri, thanks for everything! You help me a lot! Kau layan aku even aku tengah bad mood even aku tengah down pun kau boleh buat aku gelak n ketawa lagi. You're the person yang boleh masuk kepala n faham aku. We have same interest ((sometimes)) Suriiiiiiiiiiii! Aku taktau nak cakap macam mane!!! Rindu kau gila babeng!!!!!! Datang la lipis! Haaa aku baru ingat! Thanks sebab temankan aku ambik fon aku dekat shah alam haritu, Kita redah hujan kau pulak tengah puasa time tu. Sumpah aku rasa bersalah sangat sebab menyusahkan kau but at the same time aku rasa terharu jugak sebab tak sangka ada kawan macam kau. Both of us love to shopping sampai kene ingat sesama sendiri jangan belanja lebih2 hahaha Ingat lagi aku cakap "ehh dah dah" "stop stop duit dah takda" hihihi Nanti sape nak ajak aku try tempat makan/shop/barang baru? Hmm nanti takda sape nak ajak aku "weh minggu ni aku plan nak pegi..........." Gonna miss that ;( Taknak lah taip panjang2 dah. I know our memory will never stop here :* Let's plan for our vacation okay? Do visit me at pahang okay? Call and have a face time with me. Nanti mesti aku rindu nak cakap "wehh ajun kirim salam" hahaha THANKS FOR EVERYTHING! THANKS FOR YOUR GUIDANCE! THANKS FOR YOUR SPIRIT! THANKS FOR YOUR MOTIVATION! I don't know how to thanks you. And yeahhh SORRY BANYAK MENYUSAHKAN! SORRY SELALU AJAK KAU PEGI SANA SINI SITU! SORRY SELALU SURUH KAU BUAT NI BUAT TU! SORRY SEBAB PAKSA KAU MACAM2! SORRY SEBAB KAU KENE LAYAN AKU ITU INI! For the first time I met you, I know we can get close to each other. I loveeeeee you! <

((Izzy))

Hi orang pahang! Tak sangke ada kawan daripada pahang jugak even lain daerah hahaha! A person who love to jump into conclusion fuhh susah gak nak jangka apa yang dia fikir but sometimes it is good idea actually hmm not bad hahaha. Budak ni jugak suka baca novel, kadang2 satu hari tu dia boleh habiskan novel yang tebal which is novel tu kalau bagi aku baca ambik masa beberapa bulan untuk habis daebak! Dia akan senyap2 baring dekat ruang tamu then baca novel hmm rindu nak tengok baca novel then cari roti la biskut la :( We get close to each other since aku tengok kau sendiri (i think you know it) We share gossip, mengumpat, idea hahaha banyak lagi la. I'M GONNA MISS THAT!! A person who help me to capture a photo with him. And thanks a lot to you izzy!! Without you, we won't get to know each other hahahahaha :* Nanti rindu nak teman kau pegi mana2. Rindu nak sakat kau hmm >Izzy, satu je pesan aku, don't too trust man. I know without them we're nothing but you need to beware too! Jangan nak layan sangat perasaan tu! Be like me, steady je *konon* Takda aku ni, sapelah nak bagi semangat dekat kau bila kau down, sape nak larang kau so that kau tak buat mende tu, sape nak nasihat kau hmm Wehh! aku rindu nak pimpin tangan kau time melintas jalan hahaha :D Thanks sebab banyak dengar aku mengadu pasal dia (you know him right) Thanks sebab selalu tadah telinga, Thanks sebab sudi dengar nasihat aku, Thanks sebab percaya aku, Thanks sebab sanggup teman aku and also Sorry sebab kau kene layan perangai aku, Sorry sebab kau kene hadap perangai aku yang kasar ni, Sorry sebab kau kene ikut aku je, Sorry sebab banyak menyusahkan, Sorry for everything. Yea deep from the bottom of my heart, I really appreciate get to know you as my bestfriend! Kita dua2 duduk pahang je kan? :p Datang2 la sini ye? I loveeee you friend *kiss and hug*<

________________________________________________________________________

Hi #squadrumahtingkatlapan , anything that i post here is still not enough to share. There a lot of memories that we're created together (: Thanks and sorry to everyone for everything that i had made. I love all of you :* Come to my house okay? Take care c(: